Kia Ora - Deel I - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Kia Ora - Deel I - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Kia Ora - Deel I

Door: Gesrt en Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

18 November 2010 | Nieuw Zeeland, Waikawa

Kia Ora, vanuit het Zuidereiland van Nieuw Zeeland!

We zijn inmiddels heel wat kilometers verder sinds onze post van vorige week... Een lang verhaal maar je kunt altijd nog gewoon de foto's kijken ;-) Voor het leesgemak komt dit verhaal in twee delen, Noordereiland en Zuidereiland.

Na een korte vlucht (5 uur) van Avarua naar Auckland, maakten we ons vrijdagochtend 12 november klaar voor immigratie. Dat ging snel, en gemiddeld genomen erg vriendelijk ondanks het vroege (arbeids-)uur voor alle Kiwi's. De enthousiaste en vrolijke chauffeuse van de shuttlebus naar de autoverhuur maakte het een goede start van de eerste dag Aetearoa (Maori: land van de lange witte wolk).

Na het ophalen van de oerdegelijke Toyota Platz (veel duitsers hier) met campingkit, hebben we boodschappen gedaan. Nederlands als we zijn...... meteen de OneCard (soort AH Bonus) voor toeristen gescoord! Vervolgens krijg je met de kassabon weer 4 of 8 cent korting bij de Shell. Maarrrr... we doen niet mee aan het spaarprogramma bij het tanken! Na wat omwegen door waardeloze cabins toch maar meteen op weg naar Waitomo Caves, meteen de toeristenindustrie in. Hier kun je oneindig veel combinaties van activiteiten boeken die te maken hebben met grotten en gloeiwormen. Abseilen 30 of 100 meter, daarna met een tube de grot in en de ondergrondse rivier af..... Gezien mijn toestand, nog niet helemaal hersteld van de zonnesteek van de inland track op Rarotonga, hebben we zelf een wandeling langs rivieren en grotten gemaakt en daarna de wandeling/boottocht geboekt en de gloeiwormen bekeken. Het blijft magnifiek om te zien dat zo'n klein diertje als een larve licht kan maken. Het heelal is er niets bij :-)

Zondag hebben we een kamer in een eco-(geen idee waar dat op sloeg, waarchijnlijk op het feit dat het in de bosjes lag)lodge bij New Plymouth genomen, want het was nog steeds matig qua weer. Dat ligt naast Mount Taranaki (ook wel Mount Egmont) .Deze doemt op weg naar New Plymouth al op. We zijn dus rustig afgezakt en hebben van het uitzicht genoten. Hij is ontzettend veel hoger dan alles in de omgeving en is prachtig met zijn nog met besneeuwde toppen. Ja, wij hebben de eerste sneeuw van dit jaar al gezien!
Omdat we de kamer nog niet inkonden en het weer goed was, zijn we nog dezelfde dag een makkelijke track van ongeveer een uur gaan lopen, die ons naar de grens van de loofbomen brengt. Met wederom erg mooi uitzicht.

We daalden de maandag - nadat we helemaal langs de kust om Taranaki heen zijn gereden langs surfstranden met zwart zand! - af naar Wellington en nemen een cabin in Lower Hutt. Hier vandaan (weten we) is het een klein stukje rijden naar de ferry, gezien het feit dat we dinsdag de vroege boot hebben (7:30 inchecken) erg handig.
De tocht ging voorspoedig en de zee was kalm, dus dit keer geen zeeziekte voor Eva, erg fijn. Het is op zich een evenement, daar je door de Marlborough Sounds vaart naar het vasteland.

Tot zover deel I, see you in deel II!

• 19 November 2010 - 11:43

Claudia:

Lieverds,

Wat geweldig allemaal. Leuk om te lezen dat jullie naar de Waitomo Caves zijn geweest. Ik was helemaal vergeten dat ik daar ook ben geweest.... Nog meer herinneringen ;-)
    Ik geniet enorm van jullie mooie verhalen en foto's. En ik zat met smart te wachten...en hoop dat jullie dit zo kunnen bijhouden !

Liefs van Claudia