Happy New Year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Door: Eva en Geart

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

01 Januari 2011 | Australië, Sydney

Happy New Year everybody!!

We hopen dat iedereen 2011 goed is begonnen!
Wij wel, maar laten we chronologisch vertellen en dus verder gaan waar we gebleven waren :-)

Tweede kerstdag bleek er niet alleen in Narooma maar ook in de wijde omtrek niets te doen te zijn, dus hebben we tussen de buien door wat op het strand gewandeld en fish&chips gehaald, en verder niets bijzonders. Maandag heeft Geart eerst nog even gezwommen in het plaatselijke 50m bad, en daarna zijn we onze weg richting Sydney vervolgd. We hadden gehoord over mooie campings in het natuurpark een stukje boven Bateman's Bay, waar veel kangaroos zouden zitten. Helaas waren alle campings al tot eind januari volgeboekt, en konden we gelukkig nog terecht voor een pittige prijs op een campsite in Durras North, daar vlakbij. Mooie bijkomstigheid was dat ook hier een kudde kangaroos woont aan het meer, dus we hebben Skippy jr nog uitgebreid kunnen bewonderen. Ook vandaag regende het behoorlijk, maar ons lekkende raam (yep) had handy Geart met siliconenspray weer gerepareerd dus dat ging allemaal goed.

Dinsdag scheen eindelijk de zon weer, daar hebben we dan ook meteen gebruik van gemaakt, schoenen aan en een mooie wandeling door de baai en over de kliffen gemaakt, met vergezichten en wallabies. We bellen nu steeds vooruit naar campsites die op onze route liggen en dat is maar goed ook want het is inderdaad bizar druk overal, gemiddeld camping nr 6 heeft plek.. Onze route liep richting Jervis Bay en een dorpje daarvoor konden we gelukkig nog parkeren. Meer was het niet, maar goed. Aan de overkant van de weg was een meer waar we met onze stoeltjes, boekjes en een biertje lekker zijn gaan zitten.

Woensdag opnieuw zonneschijn, waardoor we niet alleen langs Jervis Bay zijn gereden, maar er ook in zijn gaan liggen :-) Prachtig wit zand, blauw water en een mooie baai, hier hebben we het wel even uitgehouden. 's Middags naar een camping aan de onderkant van Sydney gereden waar we de bus konden parkeren. Vergeleken met de vorige nacht stonden we toen luxe, nu was het echt parkeren tussen alle andere busjes maar voor een redelijke prijs en locatie die we routetechnisch wilden, dus vooruit. Onze route leidde namelijk de volgende dag naar Bondi Beach, het populairste strand van Sydney en wellicht ook wel van Australië. Hier is het zien en gezien worden, met de lifeguards erbij die hun eigen reality show op national tv hebben hier (en bij ons ook op SBS6). Weer gezwommen, en vooral mensen gekeken, heerlijk dagje. En toen op naar onze camping aan de westkant van Sydney waar we voor oud en nieuw hadden geboekt. Boodschappen ingeslagen voor oudjaarsdag en vroeg naar bed, want een lange dag voor de boeg!

Vrijdag 31 december kwamen we om kwart over 12 's middags aan in het centrum, en we hadden al gehoord van de gebruikelijke drukte en de verdeling van de stad in vakken. We zouden het wel zien, en inderdaad we zagen het. Wat we zagen, waren duizenden mensen die allemaal geduldig in de rij stonden om het park in te mogen. Het park is de plek waar je in principe het vuurwerk het beste kunt zien omdat je niet tussen de gebouwen zit. Na wat navraag en de geruststelling dat als we nog in de rij werden toegelaten, we ook echt naar binnen zouden komen, hebben we ons dus gedwee aangesloten... 2 uur later waren we in het park, waarvoor mensen sinds 30 december 22 uur al hadden gekampeerd om binnen te komen. De 15.000 mensen die dus voor ons waren hadden begrijpelijkerwijs ook de beste plekken bezet! Wij stelden ons tevreden met een uitzicht op de brug en schaduw, want inmiddels is het boven de 30 graden in Sydney. We hadden alles mee, dus hebben onszelf geinstalleerd en bleken toen Nederlandse buren te hebben, wel weer grappig zo'n toeval (hoewel het hier in de stad stikt van de hollanders en je dan weer niet je neef tegenkomt, maar goed!).
Om 5 uur was er een luchtshow met stuntvliegtuigjes en om 21 uur al het 'kinder'vuurwerk, dus genoeg vermaak voor de lange zit tot 12 uur! Met onze buren een fles champagne gekocht voor het inluiden van het nieuwe jaar, want alcohol mocht je niet zelf meenemen natuurlijk en toen was het zover!! Het megavuurwerk van miljoenen dollars, onze champagne en de beste wensen voor het nieuwe jaar waren aangebroken! Na 12 minuten was het vuurwerk voorbij. Het was echt supermooi, zo'n brug vormt een mooi podium, maar het blijft toch een beetje gek dat je dus 12 uur wacht in een park op 12 minuten vuurwerk en dat daarna ook echt iedereen inpakt en naar huis gaat! Daar dachten Geart en ik dus iets anders over, we besloten dat onze avond nog niet voorbij was en we hebben de bus naar Bondi Beach gepakt waar nog een dance festival met David Guetta bezig was tot 3 uur. Vanaf de kade daar prima van mee kunnen genieten, en toen dat was afgelopen werd het strand vrijgegeven en konden we daar gaan zitten. We hadden namelijk besloten dat we de eerste zonnestralen van 2011 wilden zien opkomen. Er zitten voor dat moment tientallen jongeren op het strand, allmaal te wachten met een heel relaxed en rustig sfeertje. Het duurde wel een beetje lang, want hij kwam pas om 6 uur echt op (!!) maar het was het waard, iedereen stond echt te genieten!

En toen naar de camper terug.... Om vervolgens eruit te worden gekookt door de zon die vandaag, nieuwjaarsdag een kookpunt van 40 graden bereikte. We hebben dus maar snel een plaatselijk zwembad opgezocht en daar de rest van de dag in het water gelegen. En nu zit onze eerste dag van het nieuwe jaar er alweer bijna op!
Jullie hebben nog wat uurtjes te gaan op deze eerste dag van het nieuwe jaar en we wensen jullie uiteraard allemaal veel geluk en gezelligheid voor 2011!

Wij gaan morgen en overmorgen de stad nog wat verder verkennen en dan rond 4 januari naar de Blue Mountains. Daarna leidt onze weg ons wederom langs de kust omhoog! Iedereen weer bedankt voor de leuke berichten, we genieten hier enorm van!
Tot volgende week.

Dikke nieuwjaarszoenen,

Eva en Geart

• 01 Januari 2011 - 10:34

Nils, Sandra, Mika :

HAPPY NEW YEAR!!!!
    De beste wensen en dikke kussen uit East Lake City. Waar je neef dit jaar super vet vuurwerk had, en we 2011 mooi hebben ingeluid.

• 01 Januari 2011 - 12:04

Remco En Marianne:

Lieverd, Happy New Year!! Op een fantastisch jaar, dat jullie zo te horen op een geweldige locatie zijn begonnen! Wat zien jullie er goed uit! Heerlijk zo bruin!

Dikke kussen van ons!
    Rem en Mar

• 01 Januari 2011 - 12:34

Mark, Monique + Kids:

Gelukkig Nieuwjaar!! Beste wensen van ons uit Hoorn. Wij zitten nu in de regen, dus mooi weer om alle kerstzooi in te pakken. Knuffel, Monique

• 01 Januari 2011 - 12:41

Arno & Babs:

Happy New Year! Wat zien jullie er vreselijk happy uit daar in het park, mooie foto van jullie saampjes!

Dikke knuf van ons

• 01 Januari 2011 - 13:27

Mama:

Gelukkig nieuwjaar!
    we hebben elkaar net gesproken dus veel plezier en goeie reis met de volgende trip.
    Dikke kus voor alle twee en tot de volgende keer.
    Daaag!!!

• 01 Januari 2011 - 13:47

Xiang:

HAPPY NEW YEAR!!!
    Een geweldig begin van 2011 hebben jullie gehad, zeg!

• 01 Januari 2011 - 15:05

Joop En Hannie:

Folle Lok en Seine. Jullie beginnen dit jaar zeer goed. Weer genoten van de verhalen en foto's. Ga lekker verder met genieten we blijven jullie volgen. Tot ziens.

• 01 Januari 2011 - 18:33

Kiek & TON:

Fantastisch weer om jullie avonturen te lezen. We reizen toch steeds een beetje mee en veel is herkenbaar.
    Dat er met Kerst geen bal te beleven is wisten we wel, alleen op Boxing day is het een groot feest. Zo te lezen is Oud & Nieuw bij Harbour bridge fantastisch geweest. Zoiets is once in a lifetime en zul je nooit meer vergeten.
    Hoe zit het eigenlijk met het vervolg van jullie reis naar het noorden i.v.m. De overstromingen?
    Dikke kram
    xx

• 02 Januari 2011 - 14:47

Jens & Lynn:

hoi tante eva & ome geart .Leuke fotos hor en leuke .Foeten HA HA groetjes Jens & Lynn

• 02 Januari 2011 - 16:46

Sandra En Wim:

Ziet er goed uit joh!
    Hahahahahahahaha En wij hebben ruim 30 minuten voor het ram gestaan met Aram die maar naar het vuurwerk wilden blijven kijken! En wij hebben heerlijk op de bank zitten wachten voor de TV tot het 00.00 uur was. Maar ja, jullie hebben wel 1 van de mooiste vuurwerk shows van de wereld gezien. Op een super bijzondere plek.

Nog de groeten gedaan aan Hoppo, Kerrbox, Reidy, Dean,Corey, Harries en de overige mannen? Is niet op SBS6 trouwens maar op NET5. T is trouwens afgelopen hoor. Ik heb geen aflevering gemist!

Zeg ik hoorde net dat een oud collega van mij met zijn vrouw ook in Sydney waren in het park. Je buren heten niet toevallig Dario en KIm?

Dikke kus en we gaan gewoon nog een paar weken de verhalen lezen.hebben jullie een cursus verhalen schrijven gedaan? It's very entertaining!

x,
    San
    P.S. Happy New Year!

• 02 Januari 2011 - 18:06

Suzanne En Nout:

De beste wensen voor 2011! Dat het maar een heel mooi jaar mag worden, aan het begin zal het in ieder geval niet liggen :-)
    Liefs Suzanne en Nout

• 03 Januari 2011 - 12:27

Nicola:

Happy new year !!!

• 03 Januari 2011 - 13:44

Astrid:

Happy New Year!
    Leuk om jullie te volgen hoor!

Kus

• 04 Januari 2011 - 10:38

Regina:

Wederom een prachtig reisverslag, wat byzonder om met deze temperaturen het nieuwe jaar in te luiden!!, Jullie zien er heel goed uit, het is wel een beetje laat...maar alsnog de allerbeste wensen voor 2011 toegewenst. en..blijf genieten he?

• 04 Januari 2011 - 13:08

Tim En Ilse:

Lieve Geart en Eva,
    De allerbeste wensen voor 2011 allereerst! En wat een prachtige foto's allemaal, ziet er super uit.

Inmiddels zijn wij allebei echte Edammers, dus als jullie terug zijn moet die date in Edam of Adam er echt eens van komen ;)

Liefs en geniet ervan!!!
    Tim en Ilse

• 13 Januari 2011 - 19:51

Roos:

Gelukkig nieuwjaar! Wat een super mooie foto van jullie samen met dat prachtige vuurwerk op de achtergrond.

De romantische vonken knallen ervan af!

Lfs, Roos