Bonzour dans la Seychelles! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Bonzour dans la Seychelles! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Bonzour dans la Seychelles!

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

09 Augustus 2012 | Seychellen, Victoria

Bonzour!!

Het creools op de Seychellen is eigenlijk het gesproken Frans. En zo schrijven ze het dus ook!
Het sfeertje is hier heel relaxed, en we gaan er al aardig in mee. Vluchten waren lang maar prima, weinig geslapen dus de eerste dag toen we 's morgens vroeg aankwamen kregen we een douche en ontbijt bij ons verblijf en daarna zijn we naar het strand van Beau Vallon gegaan, om daar eigenlijk de rest van de dag onder de bomen lekker bij te slapen. Ons verblijf is heel knus, met uitzicht over de baai en elke ochtend ontbijt lekker buiten op de veranda.

Gister naar Victoria geweest, de hoofdstad. Afrikaanse inslag is te merken, ze maken zich niet druk al moeten ze een uur op de bus wachten (wij hebben na een half uur maar een taxi genomen). Wel met de bus terug gegaan (5 rupees pp, dat is 30 cent), fascinerend om al die mooie gezichten te zien die onderling zo ontzettend veel verschillen. Het is hier echt een smeltkroes aan mensen. Naar de locale markt Labrin geweest, waar vooral veel eten werd aangeboden en het dus ook erg druk was met locals. Heerlijk tuna steak op het strand gegeten!

Vandaag een autootje gehuurd, een fiat picanto dus een auto kun je het eigenlijk niet noemen maar meer heb je hier niet nodig op die smalle weggetjes. Het halve eiland al rond gecrosst, van strandje naar strandje, gesnorkeld bij Port Launay, setje geleend van de jongen van de verhuur want de verhuur verhuurt alleen aan de resort-gasten, dusss. Gastvrijheid voor de rijken dus, maar gelukkig ook nog supervriendelijke gewone mensen! De eerste landschildpadden gezien bij de botanische tuinen, op Curieuse eiland gaan we ze als het goed is in vrijheid bewonderen maar dit was al mooi. De stranden zijn hier echt heel bijzonder met die grote stenen, het weer is vrijwel bewolkt de hele dag maar het is wel 30 graden 's morgens al in de schaduw. Met het zeewindje erbij is het goed toeven! Met een biertje op de rotsen de zonsondergang bekijken, lekker napraten over onze huwelijksdag en vanavond wordt er voor ons gekookt bij de villa, dit is het goede leven!

Morgen nemen we de boot naar Praslin, ons volgende eiland om te verkennen. Daar blijven we 5 dagen, en gaan we onder meer kijken of we kunnen duiken, en een trip naar Curieuse eiland.

We genieten met volle teugen, en we houden jullie op de hoogte!

Liefs, Eva en Geart-Jan

• 09 Augustus 2012 - 19:55

Marianne En Remco:

Hallo Gheert-Jan en Eva ; ),

Klinkt allemaal zeer goed. Mara blijven de foto's? Goede reis morgen en heel veel plezier tijdens jullie verdere reis!!

Groetjes, Marianne en Remco

• 09 Augustus 2012 - 21:43

Lia:

Hallo Eva en Geart.

Geweldig wat een lekker bericht van jullie.Heerlijk om het weer te lezen.ziet er allemaal goed uit.Geniet en een goeie reis morgen.voor zichtig met duiken.

Veel veel plezier dikke kus voor bijde

Gr, Mama.

• 09 Augustus 2012 - 21:55

Joep:

Dus bonZour is geen tikfout?! Grappig. Geniet er lekker van, en van elkaar! Groeten, Joep.

• 10 Augustus 2012 - 00:24

Kees Vlijm:

Hallo globetrotters,

Uiteraard zijn we zéér jaloers op jullie, leef jullie dromen en doe niet zo als de meeste mensen, die dromen namelijk hun hele leven.
    Ons verblijf is óók heel knus, met elke dag uitzicht over de baai van de "Zuiderzee"en elke ochtend ontbijt lekker buiten op ons terras.
    Het weer is in positieve zin ook in Nederland omgedraaid, wel zo leuk in Hoorn met de kermis om de hoek.
    Geniet ze en kom een keer bij ons langs want we zijn benieuwd naar jullie belevenissen.

Ciao, Keessie en Jannie

• 10 Augustus 2012 - 09:07

Regina Mierop:

Lieve Geart en Eva,

Met bewondering jullie verslag gelezen, wat een zonnige mensen in een zonnige omgeving!!
    Jullie weten de plekjes wel te vinden op deze aardbol.
    Heel veel plezier verder,
    liefs, Regina.

• 10 Augustus 2012 - 09:08

Amanda Wagenaar:

Gezellig weer zo'n reisverslag in mijn inbox :) nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Geniet er allemaal van! liefs Amanda

• 10 Augustus 2012 - 09:25

Elles:

Hi love birds,
    Heerlijk wakker worden met een reisverslag van jullie! Leuk weer!!
    Veel plezier. Liefs, Elles

• 10 Augustus 2012 - 10:22

Barbara:

Hey lieverds,

Jullie vermaken je prima zo te lezen! Lekker genieten.

Liefs,
    Arno, Babs en Mika

• 11 Augustus 2012 - 15:09

Kim:

Hoi hoi,

Dat klinkt weer enorm speciaal, geniet ervan!
    Liefs Kim

• 16 Augustus 2012 - 11:31

Roos:

Hello happy couple, een heel fijn, romantisch, ontspannen, avontuurlijke honeymoon gewenst! Lfs van ons uit France