Angkor Wat & Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Angkor Wat & Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Angkor Wat & Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

12 Oktober 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

(Leuk dat jullie weer meelezen! Door wat probleempjes met deze site lopen we qua verhaal achter de feiten aan want wij zijn inmiddels al op Koh Lanta, Thailand, waar vandaag mijn duikcursus begint dus ben even uitgeblogd - maar niet voordat we er nog eentje van vorige week delen. Enjoy!)

Angkor Wat

En toen was het donderdag 9 oktober en zijn we onze eerste trip naar Angkor Wat begonnen. Meteen maar met het hoogtepunt begonnen, Angkor Wat zelf. Het is nu regenseizoen in Cambodja maar wij hebben het onwijs goed getroffen met het weer, alleen is het wel bloedheet. Om 9 uur bij de tempels Is het al 33 graden. Maar het is wel laagseizoen, wat wel echt een aanrader is want zelfs nu al is het echt druk bij deze bekendste tempel. En toch ondanks dat allemaal heeft het wel degelijk indruk gemaakt. Geschiedenis is zo rijk hier! Fotoboek gaat straks alle details wel laten zien..

Door naar Angkor Thom, het grootste complex binnen het tempelgebied. Bayon is de tempel met de vele gezichten, en de tempel waar twee dagen na ons een Nederlandse een beeld heeft vernield! Mooi dat we die net voor waren. Terrassen, toegangspoorten, bruggen, ruïnes, zoveel te zien. Weer verder gereden met Rath naar Tah Promh, de bekende door bomen overwoekerde Tomb Raider tempel. Ook weer geweldig mooi om te zien hoe de natuur uiteindelijk weer overneemt.
En toen waren we wel uitgetempeld voor de eerste dag en zijn we weer gaan zwemmen :-)

In de avond natuurlijk weer lekker gegeten, en een voetmassage gedaan. Op de terugweg vloog er een vlieg in mn oog terwijl we voor een klein winkeltje stonden, en voor ik het wist stond de vrouw van de winkel al met tissues klaar om me te helpen, een voorbeeld van de oprechte vriendelijkheid van de Khmer. Rest van ons verblijf in Siem Reap bij haar onze boodschapjes gehaald.

Dag twee van onze Angkor pas (toegang voor drie dagen genomen en is echt wel een aanrader) hebben we het traditionele big circuit, oftewel het grote rondje tempels gedaan. Deze liggen allemaal iets verder, zijn daardoor rustiger en zeker de moeite waard. Preah Khan vonden wij erg mooi, waar we by the way ook nog een kleine slang hebben gespot (!).
Nog een rijtje grote en kleine tempels bekeken, blijft bizar om te lopen door wat vroeger dus hele steden op zich waren, soms met duizenden mensen erin.
Dag traditioneel afgesloten met het zwembad en daarna een heerlijk hapje eten.

Derde dag van onze Angkor pas besloten we naar de veel aangeraden Banta Srei tempel te gaan, die uit zandsteen is gemaakt en daardoor een wat rodere kleur dan de Angkor tempels heeft. Dit was een uur met de tuktuk, Rath crosste er vrolijk op los door het landschap. Helaas werden we op de weg ernaartoe al ingehaald door een paar bussen, bij aankomst was het er dan ook erg druk met Chinezen. De drukte maakte dat we deze kleine tempel dus wat snel hebben bezocht, beetje jammer van de moeite en deed ons beseffen dat we toch eigenlijk overal best mazzel hebben qua drukte.
Rath overtuigde ons om ook nog een stukje verder te rijden naar Kbal Splean, de beelden in de "river of a thousand lingas (lianen)". Half uurtje klimmen door de jungle, waardoor er dus weinig toeristen waren, maar dit was absoluut de moeite waard! In de rivierrotsen zijn hele shivas, brahmas en dieren uitgehouwen, de bodem van de rivier is helemaal versierd en het water is glashelder dus alles is prachtig zichtbaar. Mooie waterval aan het einde, fantastisch.

Dus moe maar voldaan weer naar het.. Zwembad :-)
Voor het eren besloten we een massage te nemen, die ik persoonlijk nogal stevig vond gegeven door de dame die een kop kleiner was dan ik. We zijn dus goed onder handen genomen.
Bezoek aan Siem Reap afgesloten met een heerlijke Khmer curry (hebben hier de hele vakantie nog niets westers gegeten, veel te lekker al het eren hier!), en de volgende dag met de bus naar Battambang..

• 17 Oktober 2014 - 09:33

Regina:

Prachtig verslag!!!!

• 18 Oktober 2014 - 10:23

Fetje :

Hoi dat gaat helemaal goed daar ,geniet maar lekker verder ,hier alles oké ,gr F /S .

• 20 Oktober 2014 - 20:45

Claudia:

Lieverds, heerlijk dat jullie zo genieten! We zijn benieuwd naar de foto's... Benieuwd ook naar de duikverhalen

• 22 Oktober 2014 - 11:31

Astrid:

Eva gefeliciteerd met je Padi! Super leuk dat jullie nu samen kunnen duiken. Mooie verhalen weer hoor en zeker niet westers gaan eten dat kan je hier straks weer genoeg ;-)) Net even via google gezocht en de dame was onder invloed van vreemde krachten toen ze het boeddha beeld vernielde tja.... Heel veel plezier nog jullie laatste dagen. Liefs