Kia Ora - Deel II - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Kia Ora - Deel II - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Kia Ora - Deel II

Door: Geart en Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

18 November 2010 | Nieuw Zeeland, Waikawa

Daar zijn we weer, met deel twee...

Eenmaal aangekomen op het Zuidereiland, vinden we niet ver van Picton een prachtige DOC (soort natuurcamping van overheid) in een prachtige baai. Nu dan toch eens de tent opzetten, want het is prachtig weer. Het mocht niet zo zijn..... ze zijn de tentstokken er vergeten bij te doen! Na de excuses van de provider, konden we terug naar Picton (en bijna wagenziek van de weg terug) om zelf een nieuwe tent te kopen... nog 1 tentje zoals we die nodig hebben bij de hengelwinkel. We besluiten een camping wat dichterbij Picton te nemen, ook omdat dit onze uitvalsbasis is voor de Queen Charlotte track die we wilden gaan lopen.

De woensdag gebruikten we om een beetje bij te komen en te relaxen. We hebben waarschijnlijk alletwee wat ontwenningsverschijnselen van de koffie, dus dat quotum hebben we weer opgevoerd. Het is heerlijk weer, en Ibiza-lounge muziek op de achtergrond, de kruiswoordraadsels, Top Gear magazine en het dagboek komen tevoorschijn. Boodschappen en een nieuw kapsel voor Geart in Blenheim, en 's avonds heerlijk Oosterse kip met verse groenten en rijst gekookt. Hoe leuk kan kneuterig zijn!

We hebben vandaag een stuk van de Queen Charlotte track gelopen. Je kunt deze hele tocht normaal in een aantal dagen doen. Je backpack wordt dan steeds versleept van lodge naar lodge. Wij hebben besloten de eerste dag van de track te doen en gewoon weer terug naar de camping te gaan. Die is 15 kilometer en gaat flink op en neer door de bossen langs het water. Morgenstond heeft goud in de mond en dat bleek waar! Dus we staan 7:30 weer op de werf. We worden onderweg getrakteerd op een dolfijn die met zijn kleine meezwemt en ons uitdaagt. Ze spelen op de boeggolf en gaan een eind mee, wat prachtig is om te zien!

We maken een tussenstop op Moturoa, een klein eiland (nummer ?) waar ze alle ratten, fretten en possums hebben verwijderd, zodat de vogels vrij spel hebben.
Hier hebben we blauwoog pinguin jongen gezien, en een broedende moeder. Die zitten in kistjes waar ze zelf inkruipen voor beschutting en waar je als bezoeker ze dan weer in kunt bekijken.
Tijdens het wandelen van de track worden we vergezeld door Tui's, de niet vliegende vogel die op het nationale biertje prijkt.
Ze wandelen lekker om ons heen en worden erg nieuwsgierig als de tas open gaat. Prachtige vergezichten en de passerende scholen dolfijnen onderweg, het heerlijke biertje van de tap na het volbrengen van de tocht, maakten het allemaal bij elkaar werkelijk een heel bijzondere dag.
En dan nog de terugweg, onze boot is ook de postboot en de taxi, dus we gaan nog even wat lodges in diverse prachtige baaien langs om de post rond te brengen.

Terug bij de tent is het tijd voor een van de beste wijnen ter wereld, een Sauvignon Blanc uit deze (Marlborough) streek en voor het gemak een pizza vanavond. Morgen rijden we richting Hanmer Springs, om nog ongeveer 6 dagen op het Zuidereiland te vertoeven voordat we weer omhoog zullen gaan.

Haere ra,
Geart en Eva

• 18 November 2010 - 08:26

Babs En Arno:

Pinguins, ben gek op pinguins! Weer super foto's, wat is het toch mooi daar!

Dikke kus!

• 18 November 2010 - 20:31

Mama:

Wat weer een verhalen van jullie belevenissen daar aan die andere kant van de aardbol ik geniet er steeds weer van.Veel succes met jullie tentslapen en geniet er van.
    Dikke kus van mij.

• 19 November 2010 - 10:52

Suzanne:

Hoi lieve Eva en Geart,

Klinkt goed, het eerste deel van jullie reis. Ik ben weer helemaal bij :-) En stikjaloers! Mooie foto's ook, leuk die dolfijnen en pinguins...
    Ik denk dat ik Nout maar ga overhalen om ook naar dat deel van de wereldbol af te reizen...

Hier alles prima verder. Vol verwachting van het nieuwe neefje of nichtje, en Nout en ik zijn druk aan het wennen met samenwonen :-)

Liefs Suzanne

• 19 November 2010 - 11:31

Dedmer:

Meer als Jaloers kan ik niet zeggen. Geniet ervan saampjes.

Groetjes vanuit het koude natte nederland

• 19 November 2010 - 16:01

Remco En Marianne:

Hey Lieverds!
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Mooi die dolfijnen en prachtige plekjes komen jullie toch lekker samen!
    Hier alles goed, de wintermaanden zijn nu echt begonnen, was vandaag maar 6C graden, en tegewoordig is het al weer om half 5 donker aan het worden.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag!
    Dikke kus,
    Rem en Mar x

• 20 November 2010 - 00:13

Kees Vlijm:

Gisteren waren Sip en Fetje bij ons op visite, maar die wisten niets van een blog, heb het toch gevonden. Fantastisch, we zijn erg jaloers op jullie, reizen is het mooiste doel, mooie duidelijke foto's, we wachten al weer op nieuwe verhalen en zullen jullie helemaal volgen.
    Patrick trekt op dit moment met een vriend door India en Nepal en komt pas half februari terug.
    Het is hier op dit moment droog en ong. 8 graden.
    Groetjes, Jannie & Keessie.

• 20 November 2010 - 15:16

Nils, Sandra En Mika:

We genieten door jullie ogen, geweldig!
    En een verzoekje van Mika, hij wil wel zo'n Tui voor z'n verjaardag....past vast wel in tante Eef's rugzak heeft mama beloofd...
    Kus

• 21 November 2010 - 09:45

Regina:

Geweldig om jullie reisverslag te lezen en wat een adembenemende prachitge foto's, blijf genieten he!heerlijk om dit te kunnen doen.
    groetjes,Regina.

• 21 November 2010 - 19:51

Heit, Mem En Douwe:

Hoi!
    H & M hebben de verhalen gelezen en de foto's gezien. "Erg mooi, leuke foto's, zet een pet op en tel de stokken ;-) Je lijkt op je vader en moeder, want die zijn ook al eens in Duitsland op vakantie geweest zonder tentstokken :-P". Einde citaat.
    Veel plezier, hier alles ok!
    Gr. Douwe.

• 22 November 2010 - 10:48

Esther:

Lieverdz, wat een geweldige verhalen (kan zo in een reisverhalenboek!), erg leuk om te lezen en dan die mooie foto's erbij; lekker knus met zn twee en alle fijne dieren om jullie heen ieieieieieieihh :D wat gaaf om daar een beetje van te kunnen meegenieten! Hier koud brrrr en donker, de 1e sneeuwvoorspellingen zijn er al, tsja dus hou ons op de hoogte van jullie zonnige belevenissen! Dikke zoen van Essie

• 22 November 2010 - 20:01

Lisette:

Hoi reizigers,

Ik maar wachten op emails hoor ik dus net van Clau over jullie site hahahaha
    Wauw wauw wauw wauw wauw wauw wauw Geen woorden voor..... Wat ziet het er geweldig uit !!!!!! Super leuk om al jullie verslagen te lezen
    Yeah nu kan ik het ook volgen
    Have fun over there !!!!
    Hier is het koud en ze verwachten donderdag 15 cm sneeuw in Nederland
    brrrrrr

dikke kus Lisette

• 24 November 2010 - 13:22

Joost:

Goeiemorgen wat een belevenissen zeg! Dat worden mooie herinneringen.
    Maar waar zijn die foto's met regen, onweer, storm en vervallen overnachtingsplaatsen? Zetten jullie die er expres niet op?
    Have fun.
    Greetz, Joost.

• 24 November 2010 - 19:46

Marlies:

Hoi Eva en Geart,

Eindelijk alles bekeken en bijgelezen. Dat zijn goede berichten zeg!!! Om jaloers op te worden, hier in ons eigen landje. Al ben ik hier trouwens (over het algemeen) heel tevreden hoor.
    Geniet er lekker van, maar dat zal wel goed komen denk ik. Gaat het nog goed met de "planning"?!?

HIer gaat alles goed, we zitten ondertussen op 38 weken en alles is nog rustig aan het front. Een beetje last van een verhoogde bloeddruk, al heb ik er geen klachten van. Maar de kleine zit nog lekker, hobbelt er over en we zien wel wanneer hij of zij ons komt verblijden.

Liefs Marlies, ook namens Joep