Merry Christmas! - Reisverslag uit Narooma, Australië van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Narooma, Australië van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Eva en Geart

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

26 December 2010 | Australië, Narooma

Merry Christmas!

1e kerstdag op het strand, het blijft een aparte gewaarwording! Allereerst, iedereen een heel fijne kerst toegewenst, bedankt voor alle lieve berichtjes!
Tot en met kerstavond hadden we nog niet echt een kerstgevoel, ondanks de oude cassettebandjes met kerstliedjes die we hadden gescoord en de kerstversiering in de bus, deed de camping helaas niet aan kerstversiering en het dorp Narooma, daarover zou Herman Finkers zeggen: Stoplicht op rood, stoplicht op groen, in Narooma is altijd wat te doen...

Maar om bij het vervolg van vorige week verder te gaan, we zijn dus langzaam langs de oostkust omhoog aan het rijden.In Lakes Entrance hebben we door windkracht 7 niet veel kunnen doen, alle watersportactiviteiten waren gesloten en de zon kwam er ook niet door dus dat was jammer. We zijn dan ook maar weer gaan rijden, wat trouwens een kunst op zich is met een camper en die wind, maar goed. Op weg naar Mallacoota rijd je door het regenwoud, dus onderweg even gestopt voor een wandeling.
Bij Mallacoota een leuke camping aan een van de meren daar, wederom een prettige plek met uitzicht gescoord. Woensdag kregen we eindelijk de zon weer eens te zien, want hier klagen zelfs de ozzies dat het nog nauwelijks zomer is geweest met al die regen. Wij hebben het weer meteen goed benut door een bootje te huren en 2 uurtjes op de meren rond te gaan varen. Lekker beetje rondgedobberd, prima!
Na al die ontspanning konden we wel weer even in de auto zitten, maar niet zonder onderweg nog koala's te spotten en eindelijk ook kangaroos! Bij Gipsy Point woont een kudde lazen we in de boekjes, en die waren ook thuis dus op visite bij ze hebben we er zo'n 15 kunnen bekijken, superleuk en het blijft grappig om ze te zien springen :-)

We hebben onze camper die avond in Garden of Eden geparkeerd (don't worry, gewoon de camping). Een superlekker BBQ maaltje gekokkereld, relaxed avondje. Donderdag scheen ook weer de zon en dus besloten we de camper een dagje te laten staan en een nachtje bij te boeken. Wat door de stad geslenterd, de baai bekeken waar tussen mei en november de walvissen en orka's zo langs de kust schijnen te zwemmen (nu dus niet meer helaas) en verder lekker weinig.

Vrijdag op weg naar Narooma, waar we geboekt hadden voor kerst. Helaas bleek dus bij aankomst dat er hier echt helemaal niets aan kerst wordt gedaan, op 1 bizar bont versierd huis in het hele dorp na. Beetje jammer, maar goed we zijn kerstavond lekker uit eten geweest en hebben daarna de lokale jeugd in de lokale pub met de lokale band bekeken met een biertje erbij. Volendam is er niets bij ;-)
Kerstochtend, 1e kerstdag werden we om 6 uur wakker door de opkomende zon die onze bus verwarmde, geen vervelende manier om de dag te beginnen. We hebben een heerlijk kerstontbijt gemaak, met uitzicht op de zee en kadootjes onder de kerstboom! Bij het openen van de gordijnen kregen we nog een verrassing die ochtend, maar dan van moeder natuur. Zie onze grote achtpotige vriend op de foto...

's Middags heerlijk niets gedaan op het strand en 's avonds wilden we ozzie-styyle een kerstdiner van kangaroo-biefstuk (sorry!) op de barby bereiden, maar de wolkbreuk die ontstond maakte dat we maar op het gas in onze campert hebben gekookt.
2e kerstdag doen ze in de rest van de wereld niet aan, da's Boxing Day waarop alles weer open gaat en dus gaan we kijken of er ergens in de buurt nog iets te beleven valt, tussen de snijdende zon en onweerswolken door.

Maandag vervolgen we onze weg omhoog richting Sydney, waar we van 29 december t/m 1 januari zullen blijven.
Voor nu wensen we iedereen heerlijk relaxete vrije dagen, en alvast een spetterende en gezellige jaarwisseling!

Veel groeten,

Eva en Geart

• 26 December 2010 - 07:30

Mama:

Goeie avond.Hier goeie morgen 8u zag je sms en tussen mn onbijt door lekker lezenhet begint net een beetje licht te worden.Gezellig zoals jullie daar liggen op het strand en de cadeautje onder de kerst boom geweldig.Geniet en een geweldige jaarwisseling in Sydney ben benieuwd
    Dikke kus Mama.

• 26 December 2010 - 08:47

Arno En Babs:

Geweldige foto op het strand maar die 8 potige gast, ieieieieie, jakkes! Wij hier een echte witte kerst wat ook wel zijn charme heeft!

Liefs van ons

• 26 December 2010 - 09:04

Marlies, Joep En Tim:

jullie ook hele fijne dagen gewenst! Oud en Niew in Sidney schijnt heel gaaf te zijn.

Dikke zoen van ons

• 26 December 2010 - 09:22

Sandra, Nils En Mika:

Wat een megagrote spin! Toch past een kerstboom beter bij sneeuw, en horen jullie hier gewoon aan de kersttafel!! We missen jullie, nog heel erg veel plezier en geniet van alles!

• 26 December 2010 - 10:43

Margreet:

Merry Xmas! Prachtige kerstjurk heb je aan en wat een jetser van een huisdier hebben jullie mee ;) gute rutsch naar het nieuwe jaar. Liefs vanuit Hem

• 26 December 2010 - 12:23

Kees & Jannie:

Een leuk verslag en mooie foto's, ook wensen wij jullie een fijne jaarwisseling en een heel gezond 2011,
    Hier schijnt op dit moment de zon, en achter ons huis op het bevroren IJsselmeer wordt op dit momnent enorm veel geschaatst en gewandeld, terwijl er overal sneeuw ligt, is het op ons terras in de zon ruim tien graden, we hebben op dit moment geen verwarming aan, en het is in onze kamer 21 graden, dus direct maar even de terrasdeuren open zetten.
    Jongens geniet ze, want dit kunnen ze je niet meer afnemen en vergeet je je leven niet.
    Ciao, Jannie & Kees.

• 26 December 2010 - 13:31

Vin En El:

Merry X-mas!!!!!! Wat hebben jullie het heeerljk zeg!! Dikke kussen van ons

• 26 December 2010 - 21:00

Joost En Esther:

Hiiiiilarisch rudolfs reindeer horns Eve :), J&moi kwamen niet meer bij en dan je eigen fijne kerstman naast je (Geart staat je enig zo'n mutsje!) in het strand met Xmas das toch om nooit te vergeten! oh en wat schattig dat jullie kadootjes voor elkaar hebben gekocht voor onder de xmas tree! Dat is toch echt het kerstgevoel! Goeie reis naar Sydney dears, hoop dat jullie de zon weer tegemoet zullen rijden! Huggzzz van Ons!

• 27 December 2010 - 10:59

Marianne & Remco:

Zo te zien hebben jullie een heerlijke kerst gehad met zn 3 en... :) Jullie zien er goed uit!! Goede reis richting Sydney en vergeet niet even Victoria Street (vlakbij Kings Cross) aan te doen! Allemaal leuke restaurantjes voor 's avonds of coffee shops voor een echte goede croissant 's morgens! Have fun!!

Liefs van ons

• 27 December 2010 - 20:31

Chiel:

Merry X-mas, veel plezier
    het ziet er idyllisch uit

groeten Chiel

• 28 December 2010 - 09:57

Tamara En Bas:

Hey buum en buuv!

Ziet er goed uit allemaal!! Jullie ook nog een hele goed kerst en alvast een heel gelukkig nieuwjaar natuurlijk! Dat gaat vast goedkomen met zo'n begin :-).

Mooie foto's staan er al op jullie site. Bas en ik kregen meteen weer het gevoel dat we terug wilden.. Echt cool ook dat jullie met oud en nieuw in Sydney zitten! Daar zal t zeker niet saai worden! Mochten jullie nog behoefte hebben aan Nederlandse praat laat mij even weten dan stuur ik telefoonnummer door van vriendin daar!

Met Mohammed en Achmed gaat alles trouwens heel goed! We hebben ze nog niet stiekem hoeven te vervangen ;-).

Heel veel plezier nog!!

Groetjes Bas en Ta

• 28 December 2010 - 10:15

Joep:

Fijne jaarwisseling vanuit een winters Nederland! Leuk om jullie foto's te bekijken. Enne...die spin was die gevaarlijk? In de zin van giftig. Lijkt me wel een kick om die spin te pakken, uiteraard niet wanneer deze dodelijk giftig is...

Sam en Moos lopen door het oerwoud. Moos wordt in z'n jonge heer gebeten door een giftige spin en is ten einde raad. Sam gaat op pad en komt een medicijnman tegen. Deze vertelt hem dat de beet uitgezogen moet worden anders gaat Moos dood. Sam komt terug bij Moos en Moos vraagt: "En Sam wat ben je te weten gekomen?" Sam: "Moos je gaat dood."

• 28 December 2010 - 15:47

TON & Kiek:

Het is nog steeds geweldig om jullie verhalen te lezen, het lijkt alsof we er zelf weer zijn en dat geeft een goed gevoel. Enjoy de jaarwisseling in de grandioze stad Sydney, dat zul je nooit vergeten. Alvast een gezond, reislustig, goed en bruisend 2011!

• 28 December 2010 - 19:07

Sandra En The Boys:

Hai lieve Eva en Geart,

iiiiieeeeeee! Kijk, daarom vind ik het altijd wat minder in het buitenland. Hoe hebben jullie die engerd naar buiten gekregen?

Wat een super leuk jurkje had jij aan Eva.
    Heeft Geart geen smoking met korte broek kunnen vinden? Had wel iets beter gekund, toch neefje?

Ik hoop dat jullie oud en nieuw in Sydney net zo gaaf vinden als de anderen die ik gesproken heb die daar geweest zijn. Zoek een mooi plekje aan de baai!

Dikke kus en alvast een goed uiteinde en super leuke start van 2011!!

x,
    Sandra, Wim, Aram & Menno

• 29 December 2010 - 13:07

Annelyn:

Zoals vele anderen in het rijtje was mijn initiële reactie: IIEEEUUWWW, wat een ontzettende creepy spider!! Seriously, ik was die gezellige campert uitgevlogen en had eerst 5 minuten op en neer staan springen om vervolgens niet meer naar binnen te durven.... Gelukkig is Geart vast niet zo'n held op sokken.....? :)

Hoorde al nieuwsberichten van regen en overstromingen e.d., maar volgens mij is dat laatste niet in de buurt van waar jullie zitten? Hope not!

Eve darling - had je sms ontvangen!! Thanks. superleuk! Had alleen nog niet gereageerd, en toen was daar je mailtje al :) De tijd vliegt en ben af en aan ziekig (very annoying, koorts, koppijn en ik maar steevast negeren - you know me), maar ik maak morgen ZEKERS tijd voor je! Vrij weinig actie hier, ben aan het werk als één van de laatste der Mohicanen op de afdeling. Vrijdag gezellig feestje in Amsterdam om 2011 in te luiden. Have a nice one! Take care, xxxxx

• 29 December 2010 - 14:30

Jeroen:

Net terug van mijn ski trip naar Kaprun (Oostenrijk). Veel nieuwe poedersneeuw op de gletscher. Racen naar beneden dus. De pistes waren van ons omdat er weinig vakantie gangers waren (slecht weer en weinig vakantie vluchten). Stralend weer, blauwe lucht, zon en ... een goede apres ski. Nu weer terug in NL (helaas). Ik leg nu de laatste hand aan de Group ICO taken want het GRIP proces is per 1 december opgeheven. Het team is verdeeld over Accounting & Consolidatie. Ons team is verlengd t/m 28 feb a.s. En dan zien we weer verder.
    Nu eerste oliebollen bakken en vuurwerk kopen...
    Prettige jaarwisseling en een gelukkig 2011!
    Hartelijke groet, Jeroen de Jong

• 29 December 2010 - 14:34

Jeroen:

Iets te snel op send gedrukt. Het slechte weer was in Europa (veel sneeuw en vorst), maar dat hebben jullie vast wel meegekregen. Lokaal in Kaprun was het prachtig... ;-)

• 29 December 2010 - 15:39

Astrid:

Wauw wat zijn jullie een gave reis aan het maken en zo gaaf om met zo'n busje alle campings te pakken. Heel veel plezier met de jaarwisseling en hoop dat je een mooi plekje in het park kan bemachtigen bij de harbour bridge met een goeie fles bubbels :-) Proost op jullie! Liefs, As

• 03 Januari 2011 - 16:52

Tante Ingrif:

hallo geart en eva,

GELUKKIG NIEUWJAAR!!
    geniet maar lekker want hier valt net een natte sneeuwbui, brr.
    groetjes van ons allemaal.