la fete de Zilwa - Reisverslag uit Anse Boileau, Seychellen van Eva en Geart - WaarBenJij.nu la fete de Zilwa - Reisverslag uit Anse Boileau, Seychellen van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

la fete de Zilwa

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

19 Augustus 2012 | Seychellen, Anse Boileau

La fete de Zilwa

helloo!

Woensdag kwamen we aan op La Digue, de 15 minuten met de boot gingen prima dit keer en we belandden midden in de Assumption Day festiviteiten. De dag waarop Maria naaar de hemel ging is voor de Seychellois een nationale feestdag en dus was het lekker druk. Een de wandeling naar ons nieuwe verblijf wat iets meer in het binnenland ligt, in een mooie tuin een bungalow met veranda, zijn we weer terug naar het dorp gegaan om te kijken hoe de locals hun feestdag doorbrengen. Ze vermaken zich hier met heel simpele spelletjes, een beetje zoals koninginnedag met ringen gooien, touwtje trekken, veel eten en aardig wat drank. 's Avonds was er een touwtrekwedstrijd voor de mannen en daarna een danswedstrijd op het enige plein op La Digue. Ze hebben hier een eigen dans en die is geweldig om te zien, bijna geen pasjes maar vooral zachtjes heupwiegend. Wij hebben vooral gekeken. Op het menu voor vandaag hadden we haai en kip. Goed te doen :-)

Donderdag fietsen geregeld bij ons verblijf en zijn we een stuk gaan fietsen langs de kust van La Digue. de oostkust is ruiger en ook op de wind, weinig schaduw. Mooie plaatjes, maar daarna maar weer een duik genomen aan de rustigere westkust. We zijn langs het boekingskantoortje voor de snorkeltrip gefietst, plekjes geboekt voor de volgende dag en toen ff chillen op onze veranda. 's Avonds weer naar het dorp, aan de praat geraakt met 2 mannen die een kokosnoot gingen kraken en Geart werd uitgenodigd om er ook eentje te doen, zo gezegd zo gedaan, dus we gingen weer verder met een kokosnoot om straks op te eten, lekker! Eten gehaald (er zijn wel restaurants maar daar zit bijna niemand omdat alle take-away zo goed is) en relaxed op de veranda gegeten. Ik ging zeekomkommer proberen, maar vond het toch een beetje vreemd.. 's Avonds een eigengemaakte cocktail met de lokale Takamaka dark rum, mango en dus verse kokosmelk. Wat een vervelend leven!

Vrijdag was het tijd om de onderwaterwereld weer wat verder te verkennen. Om half 10 stapten we bij Derrique op de boot, om bij Cocos Island te gaan snorkelen. Daar hadden we heel goed zicht onder water en hebben weer heel wat langs zien zwemmen! Het hoogtepunt waren uiteraard de zeeschildpadden. Wat zijn die geweldig om naast te zwemmen, ze kijken je superbijdehand aan en dobberen lekker rond. Ondertussen zwom er een pijlstaartrog langs! Was echt super. Bij Felicite Island weer het water in, ook hier weer heel wat gezien, en we kwamen ook hele kleine krabbetjes tegen die driftig aan het peddelen waren. Top. Op de terugweg een tropische regenbui, in bikini op de fiets meteen schoongespoeld! Wat dat betreft hebben jullie in Holland nu warmer weer dan wij! Maar wij klagen niet hoor :-)
Uiteraard 's avonds weer take-away gehaald, dit keer iets minder gedurfd.

Zaterdag weer op de fiets, naar de andere kant maar nu naar beneden, weer een ruig strand maar het waaide zo hard dat het zout je in het gezicht sloeg. Daarna naar het bekendste strand van La Digue, Anse Source d'Argent. Heel veel toeristen maar ook wel heel veel hele mooie rotsen langs de kust, mooi gezicht. We kwamen onze spaanse huisgenoten van Praslin weer tegen, Vincenzo en Isa en met zn viertjes verder gehangen op het strand. 's Avonds liepen we bij toeval een barbeque buffet binnen op de pier, die precies nog 1 tafeltje overhad, wat een mazzel. We zaten net of toen werd er gevraagd dat aangezien wij het laatste tafeltje hadden, we het erg vonden als daar nog een stelletje bij aan zou schuiven. Dit bleek een leuk, pas getrouwd stelletje uit New York en dat klikte goed. Onze spaanse kennissen haakten ook aan en met zn zessen hebben we zelfs nog een dansje gewaagd op de dansvloer (oftewel de tafels en stoelen aan de kant, boxen aan, lampjes erbij en klaar ben je).

Vandaag hebben we de boot genomen terug naar Mahe. Ik zag erg tegen de bootreis op (voor de volledigheid, als de horizon met elke megagolf verdwijnt kun je met je hoofd in de wind staren wat je wilt!) maar door anderhalf uur mijn ogen dicht te houden heb ik de overkant gehaald. Volgende keer gaan we wel met het vliegtuigje ;-)
We zijn bij onze villa aangekomen en het was bijna perfect. Prachtig huis, prachtige kamer maar wel aan de parkeerplaats. We hadden juist dit luxe verblijf niet aan het strand gekozen om lekker op het balkon van onze kamer en met zwembad van het uitzicht te genieten, maar de eigenaresse heeft ons ondanks de zwart op wit beloftes dus een slechtere kamer gegeven. Morgen hebben we dan ook een autootje geregeld om te kijken of we wat beters kunnen vinden, want nu hebben we en geen strand, en geen uitzicht. We zullen zien!
Morgen ook even informeren of de walvishaaien al langszwemmen deze week of dat die nog even op zich laten wachten. Fingers crossed.

Bisoux van ons!

• 19 Augustus 2012 - 20:59

Roos:

Wat heerlijk die mooie reisverslagen. Voelt net alsof ik ook een klein beetje mee ben op reis! En...kom maar op met die walvishaaien! Keep my fingers crossed! Lfs van ons

• 19 Augustus 2012 - 21:34

Lia Meester:

Hallo daar wat genieten jullie toch geweldig van de honymoon.Het verslag is weer geweldig om te lezen.Kus Mama.

• 20 Augustus 2012 - 09:51

Regina:

Complimenten. wat een heerlijke verteltrant!!! en wederom mooi plaatjes, ik heb er van genoten,
    geniet ze verder, XXXXRegina.

• 22 Augustus 2012 - 10:47

Annelyn:

Jaaaaaaa ik ben eindelijk ook aangehaakt! Heb vanuit de auto in Schotland wel e.e.a. voorbij zien komen, maar lezen ging wat lastig. Autorijden ook (links rijden en in een schakel na 10 jaar automaat...), maar daar hebben we het een ander keertje wel over ;) Super jullie verhalen!! Blij dat jullie genieten, en dat is ook wel te zien aan de foto's - lovin' it! Kijk uit naar het volgende verhaal, en better yet, de live versies :) Enjoy to the max! xxx Ann