Arequipa y Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Arequipa y Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Arequipa y Colca Canyon

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

13 September 2013 | Peru, Arequipa

Helaas hebben we nauwelijks geslapen in de nachtbus, bus is super maar de wegen soms iets minder. Om 7 uur 's morgens kwamen we aan in Arequipa, tassen gedropt in het hotel en eerst ontbeten bij een klein tentje vlak bij Plaza Mayor (wij hebben overal wel een kerkplein, zij hier een plaza mayor).
Daarna geslapen en 's middags lekker met zn twee rondgeslenterd. De markt bezocht, waar fruit huizenhoog ligt opgestapeld en de geitenkoppen en kippendijen voor het grijpen liggen. Verder vooral door straatjes gewandeld, erg prettige stad. 'S avonds met Martin en Elizabeth ( van ons groepje) een pizza gegeten.

Wederom weinig geslapen, bed lag bepaald niet fijn maar de douche was lekker warm dus vol goede moed weer in een busje gestapt, op weg naar de Colca Canyon. Deze canyon is relatief jong, maar wel 2x zo diep als de Grand Canyon, en daarmee de een na grootste ter wereld (de diepste ligt hier iets verder). Er zijn hier veel vulkanen, slechts eentje puft af en toe wat rook. Het gebied is een reservaat, met veel vecuñas (klein slank soort llama), alpacas en llamas uiteraard. Geweldige vergezichten hier, en op 4900 meter op het hoogste punt hier geweest. Peruanen raden je allemaal aan om tegen de hoogteziekte coca-bladeren te kauwen. Feitelijk zijn ze hier daardoor dus allemaal high tegen de hoogte :-)
Wij hebben de thee gedronken, die gemixt met andere kruiden erg lekker is, en binnen 10 minuten wordt je licht in je hoofd en benen, eigenlijk camoufleert het de verschijnselen van hoogteziekte. Door de hoogte merk je vooral een gebrek aan zuurstof, op bijna 5000 meter loop je ineens niet meer zo snel!

Eenmaal in de vallei aangekomen, in het plaatsje Chivay, geluncht (met pamfluitband) en ingecheckt en naar de hot springs gegaan om in 39 graden thermaal water even te relaxen.
Daarna was er een dinner voor ons geboekt, naar onze smaak veel te toeristisch compleet met weer een pamfluitband en dansoptreden, hoewel dat laatste nog wel mooi was. Alpaca vlees gegeten, smaakt een beetje naar lamsvlees. Toen vroeg naar bed, want woensdagmorgen worden we om 6:30 uur opgepikt om diep de Canyon in te gaan op zoek naar de Condor.

Op de weg ernaartoe op nog wat uitzichtpunten gestopt, want het is adembenemend mooi qua omvang de Canyon. Bij de Condor crossing, het punt waar deze grootste roofvogel ter wereld veelal rond cirkelt op de thermiek, hebben we inderdaad deze reus langs zien vliegen. Helaas verdwijnen ze ook weer vrij plotseling, maar goed we hebben ze gezien!

Wederom in Chivay geluncht en daarna teruggereden naar Arequipa, weer 3 uur in de bus. In Arequipa zijn we met Elizabeth de nationale cocktail Pisco Sour gaan proeven, nou, dat is een aanrader! We zaten aan het plein op een balkon, uitzicht op ondergaande zon over de stad, mooie afsluiting van ons bezoek aan deze stad. (En ja, er was weer een pamfluitband).

En nu zitten we weer in de nachtbus, op weg naar Cusco, weer een rit van 10 uur voor de boeg..

Hasta la proxima!

• 13 September 2013 - 08:29

Margreet:

Ooh zo leuk om te lezen, komen weer flarden naar boven toen ik daar was. Weet nog dat ik op de marktmechanisme verbaasde over al die soorten maïs in alle kleuren! Wist ik veel dat er nog meer dan geel was, haha. Gaaf dat je die condor hebt gezien. Hoevaak heb je al betaald om kindjes in klederdracht op de foto te nemen? :) nu op naar Machu pichu!veel plezier!

• 13 September 2013 - 08:30

Margreet:

Oh lekkere autocorrect fout. Gewoon de markt natuurlijk, geen marktmechanisme.

• 13 September 2013 - 09:38

Arno:

Zo te lezen hebben jullie het zoals gewoonlijk helemaal niet naar jullie zin......
    Ps even nog mijn excuses was vergeten jullie te bellen om jullie een prettige vakantie te wensen.
    Dus bij deze geniet er verder van en tot snel.

Gr Arno

• 13 September 2013 - 10:22

Regina:

Jullie genieten volop, wat is er toch veel te zien.
    mooi reisverslag! groetjes.

• 13 September 2013 - 11:11

Lia Meester:

Hoi Eva en Geart.
    Wat maken jullie toch veel mee en wat jullie allemaal zien geweldig.
    Geniet er van en lekker weer met de bus.
    Veel plezier.
    Kus Lia

• 13 September 2013 - 18:43

T&A:

Hej G&E,

Jullie verhalen lezen weer heerlijk weg. We reizen een beetje met jullie mee en krijgen een goede indruk van wat jullie zien en meemaken. Gelukkig slapen wij wel op een heerlijk zacht geplaveid bedje zonder hobbels.
    Geniet lekker van jullie reis!
    Kram
    xx

• 14 September 2013 - 09:11

Marianne En Remco:

Klinkt goed allemaal!! Jullie hebben de vaart er lekker in! Blijf genieten!

• 14 September 2013 - 15:31

Roos:

Klinkt goed! Alleen nu het slapen nog... Maar goed, je kunt niet alles hebben: op een geweldige reis zijn, high worden, lekkere drankjes drinken en condor spotten. Daar moet je wat slaap voor over hebben... ; ) Geniet maar lekker daar! Xxx

• 15 September 2013 - 12:30

Kees Vlijm:

Geweldig..... Nu ontdek je dat de wereld/natuur enorm mooi en groots is, geweldig.......
    Geniet en beleef het, ciao Kees en Jannie