Lima beans y Nazca lines - Reisverslag uit Nazca, Peru van Eva en Geart - WaarBenJij.nu Lima beans y Nazca lines - Reisverslag uit Nazca, Peru van Eva en Geart - WaarBenJij.nu

Lima beans y Nazca lines

Blijf op de hoogte en volg Eva en Geart

10 September 2013 | Peru, Nazca

Hola amigos,

We hadden niet verwacht zoveel wifi al te hebben, vandaar dat we nu spontaan beslissen als of een dagboek bij te houden!

Vandaag dag 3 alweer, time indeed flies. Onze vluchten naar Lima via Madrid waren prima, zij het in een gedateerd vliegtuig met alleen overhead tv maar veel geslapen dus nergens last van. Aankomst in Lima meteen even schakelen, want ze spreken hier echt geen Engels, en wij echt nog te weinig Spaans. Maar het gaat goed! We waren erg vroeg geland maar het hotel had onze kamer al vrij dus dat viel mee. Ontbijtje erbij ( voornamelijk witbrood met jam, maar wat wil je voor omgerekend 1,5 euro) en klaar waren we.
Nadat ik de week voor vertrek behoorlijk ziek was, leek het even alsof Geart het ook zou krijgen, maar gelukkig viel dat mee. 'S Middags taxi genomen naar de Plaza Mayor, het grootste plein waar de president zit en ook de iglesia Santa Domingo, met een werkelijk prachtig klooster met grootse binnentuinen en mooi uitzicht vanuit de toren over Lima. We Hadden veel afschrikwekkends over Lima gehoord en waren daardoor wat voorzichtig qua taxi en achteraf-straatjes, waardoor het eigenlijk juist prima was. De temperatuur viel wel wat tegen, graad of 16.

'S Avonds ons groepje leren kennen, 2 meiden uit Engeland, eentje uit LA en een jongen uit Mexico City. Onze gids die onze busreizen en hotels regelt, Ricardo, doet erg zijn best dus eerste indrukken positief. Hapje gegeten in onze wijk Barranco, daarna knockout door de jetlag 10 uur geslapen.

Zondagmorgen wat boodschapjes gedaan voor de busreis, om half 1 vertrokken naar de busterminal, we reizen met Cruz del Sur, superrelaxete bus met ruime plaatsen, catering en films. So far so good, hoewel 8 uur met de bus ook wel weer vermoeiend is! Onderweg wel wat meer beeld van de verdeeldheid qua rijk-arm gezien. De stad lijkt relatief weeters, maar 2 uur rijden verder en in the middle of nowhere bestaat een dorp uit huisjes van slechts 5 rieten matten. That's it.

21 uur toen we aankwamen wat take away gehaald en naar ons hotel gereden net buiten Nazca. Vanmorgen om 7 uur ontbijten en hup naar het vliegveldje, want we gaan vliegen over de Nazca lines met een Cessna! Voor mij betekende dat vooral ook weer tabletjes slikken, want we gaan rondjes om de as van de vleugel draaien boven de figuren.. Omdat het gewicht wordt verdeeld, zit Geart voorin en ik achterin en luisteren we over de koptelefoon naar het getettervan de piloot en de control tower. Het was het absoluut waard, wat een waanzinnig uitzicht vanuit de lucht en wat een bizar fenomeen, lijnen en figuren van honderden meters waarvan nog steeds wordt gespeculeerd waarom ze zijn gemaakt. De G-krachten werden me gelukkig niet helemaal teveel, foto's volgen zodra we iets vinden om ze te versturen!

Daarna bestond de optie om te gaan sandboarden, in de woestijn. Dus ja natuurlijk! Door de dakhar buggy opgehaald, comeet met rolbeugel en slappe gordels, uur gereden door grind en steeds meer zand, tot daar eindelijk de duinen opdoken Felipe de stuurman wilde zijn vaardigheden graag demonstreren, nou, de piton achtbaan is er niets bij! En toen dus de heuvel op, om met board naar beneden te gaan. Als het materiaal hetzelfde was geweest als met snowboarden, was het wellicht makkelijker geweest maar met een dikke houten plank en een dtuk klitteband bleek het toch wat ingewikkelder. En bij gebrek aan sleeplift, ben je na 4 'afdalingen' een hoop zand overal rijker en heel wat energie armer. Maar goed, ook weer gedaan!
De rit terug leidde ons nog langs een inca-begraafplaats die was leeggeroofd waardoor d botten overal lagen, en langs een inca-dorp wat voor offeringen werd gebruikt.

En toen weer terug naar het hotel, wat een zwembad heeft en de temperatuur was hier vandaag rond de 25 graden, dus lekker gerelaxed.
Vanavond Pachamanca dinner gehad, op traditionele wijze bereide maaltijd door het voedsel in te graven en zo te garen. Sap van zwarte maïs gedronken, veel aardappel, vlees en lima bonen gegeten, heerlijk maar veel sterke smaken.

En nu stappen we op de nachtbus naar Arequipa, weer 9 uur rijden...

Hasta luego!!

Eva & Geart

• 10 September 2013 - 07:46

Bab:

Zijn wij ff blij met jullie wifi, kunnen we een klein beetje meegenieten!! Voor die drie dagen is het wel al een avontuur geworden! Veel gedaan zo te lezen. Super dat jullie het naar je zin hebben. Geniet maar lekker. Lfs, xxx

• 10 September 2013 - 07:46

Bab:

• 10 September 2013 - 09:41

Regina:

Wat een geweldig verslag, wederom hiervan genoten, blijf genieten, groetjes.

• 10 September 2013 - 12:01

Marlies:

Klinkt goed!!! Geniet er lekker van, met hopelijk aangename temperaturen.

• 10 September 2013 - 13:35

Margreet:

Fijne vakantie! Geniet ervan. Blij te lezen dat je weer helemaal opgeknapt bent.

• 10 September 2013 - 14:10

Nicola :

Njoy the ride! Heel veel plezier. X

• 10 September 2013 - 19:14

Nils:

Leuke verhalen....geniet ervan!

• 10 September 2013 - 22:32

Lia Meester:

Hallo wat weer een verhaal geniet er van.

• 11 September 2013 - 13:36

Roos:

Dag lieverds,

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en meteen al in het reisavontuur zijn gedoken!

Heel veel plezier daar!

Lfs van ons

• 11 September 2013 - 20:06

Ta:

Ik zie jullie al gaan van die zandberg :-). Heel veel plezier!!!